domingo, 1 de noviembre de 2009

2. Debat

El debat en si, com a eina de l'àrea, ha estat molt dinàmic i productiu i alhora una bona eina de construcció d'aprenentatge tant de nous conceptes estudiats en l'assignatura com de diferents aportacions dels companys/es del grup. Les diferents aportacions que s'han anat fent m'han ajudat a aprofundir els continguts estudiats en els mòduls per a posteriorment reflexionar-los i plantejar-me diferents qüestions, dubtes i opinions envers la Interculturalitat, tot i que haig de dir que al principi del debat em va costar posicionar-me una mica respecte a si els jocs del cas plantejat fomentaven o no la intolerància i el racisme per desconeixença d'aquest tema. Aquest debat també ens ha permès a tots/es poder reflexionar sobre la Interculturalitat en un cas plantejat dins el context educatiu. M'agradaria destacar altres conceptes rellavants, a part dels diferents que han sortit al debat, per tal d'atendre millor la diversitat a les escoles, com el treball en equip, la comunicació i coordinació entre els mestres, la posició de l'escola envers a l'atenció a la diversitat cultural, les consqüències que es poden derivar segons l'ús que es faci d'un material didàctic... Personalment penso que potser caldria aprofundir en aquests conceptes que acabo de descriure en la frase anterior, ja que són essencials per a millorar l'atenció a la diversitat cultural.
El que m'ha agradat més d'aquest debat, ha estat tota l'objectivitat que desprenia a partir de les diferents aportacions, algunes contraposades, és a dir, l'enriquiment envers a aquesta temàtica que això ha suposat per a tots/es.
Valoro molt postivament l'activitat del debat, ja que la considero com he dit anteriorment una eina de construció d'aprenentatge mitjançant la interacció amb els companys/es.

No hay comentarios:

Publicar un comentario